Ερωτήσεις ανάπτυξης από Πανελλαδικές εξετάσεις

  1. (E2002-Θ1Α1) Να δώσετε τον ορισμό του προβλήματος. 
  2. (ΕΒ2007-Θ1Β3) Να δώσετε τους ορισμούς των παρακάτω όρων:
    i. ∆εδομένο.
    ii. Πληροφορία.
    iii. Επεξεργασία δεδομένων.
  3. (2008-Θ1Γ1) Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1,2,3,4, από τη Στήλη Α και δίπλα το γράμμα α,β, της Στήλης Β που δίνει το σωστό χαρακτηρισμό. 
    Στήλη ΑΣτήλη Β
    1. Εύστοχη χρήση ορολογίαςα. Σαφήνεια διατύπωσης προβλήματος
    2. Τήρηση λεξικολογικών και συντακτικών κανόνων
    3. Επακριβής προσδιορισμός δεδομένωνβ. Καθορισμός απαιτήσεων
    4. Λεπτομερειακή καταγραφή ζητουμένων
  4. (2009-Θ1Γ1) Η κατανόηση ενός προβλήματος αποτελεί συνάρτηση δύο παραγόντων. Να τους αναφέρετε. 
  5. (ΕΒ2006-Θ1Α1, Ε2014-Α2α) Να δώσετε τον ορισμό της δομής ενός προβλήματος. 
  6. (Ε2014-Α2β) Να κάνετε τη διαγραμματική αναπαράσταση του προβλήματος «Αντιμετώπιση ναρκωτικών», που περιγράφεται παρακάτω:
    Για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών, απαιτείται τόσο η πρόληψη όσο και η θεραπεία των εξαρτημένων ατόμων, ενώ σημαντικό ρόλο έχει και η διαδικασία επανένταξης των απεξαρτημένων ατόμων στην κοινωνία. Η πρόληψη περιλαμβάνει την ενημέρωση των πολιτών. Εξίσου σημαντική για την πρόληψη κρίνεται η ανάπτυξη ενδιαφερόντων για άτομα «αυξημένης προδιάθεσης». Στον τομέα της θεραπείας, εκτός από την ενίσχυση των υπαρχουσών θεραπευτικών κοινοτήτων, σκόπιμη είναι και η δημιουργία κατάλληλων τμημάτων στα δημόσια νοσοκομεία. Σημαντικοί παράγοντες για αποτελεσματική επανένταξη είναι τόσο η καταπολέμηση της κοινωνικής προκατάληψης, όσο και η επιδότηση θέσεων εργασίας για τους απεξαρτημένους πρώην χρήστες.
  7.  (Β2006-Θ1Α2, Ε2013-Α2, ΕΒ2013-Α2)  Να περιγράψετε τα στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος.